fredag 10 juli 2009

Silly season DIF : Mackan äntligen klar

Anar att det drogs ett helt hav av lättade suckar i Djurgårdsleden när NHL, KHL och landslagsmeriterade forwarden Marcus Nilson äntligen blev officiellt klar för Djurgården i dag (fredag).

"Mackan" skrev, enligt ett sms jag som jag fick av Djurgårdens sportchef Janne Järlefeldt, på papprena på fredagseftermiddagen på Djurgårdsforwardens landställe ute i Stockholm skärgård."Järlan" var själv där ute med pappren och fick Nilsons signatur på kontraktet som sträcker sig över ett 1 år.

Och SOM Djurgården behövde den här värvningen. Både för att få in spets i första linen men också för att få upp humöret hos fans och sponsorer och därmed få lite mer fart på intäktssidan.
Det fattas dock en forward till, till första linen, vi får se när han dyker upp då och om det efter den signingen även finns stålars kvar till en back.

Tog lite tid att få ut det här inlägget på bloggen, ber om ursäkt för det men det är ju själva den att allt händer när man är mitt ute i spenaten. Först dom ekonomiska turerna runt och elitlicensen för AIK och så nu DIF´s värvning av "Mackan".
Blir inte förvånad om det kommer en SSK-nyhet också innan jag närheten av en normal uppkoppling men så är det.

Det finns en intervju med Marcus Nilson på http://www.difhockey.se/ jag tänkte försöka göra en jag med men jag har inte fått tag i honom på hans landställe än och kan ändå inte lägga ut den själv just nu (tack jättesnälla Peter Wahlstedt för att du la ut det här inlägget åt mig) så den intervjun får komma senare.

6 kommentarer:

sensei sa...

Otroligt skönt!

Difaren sa...

En liten lättnad nu är det bara kvar en toppspelare till och en back helst ossi men nån i hans klass iaf =)

Anonym sa...

"Blir inte förvånad om det kommer en SSK-Nyhet också innan jag närheten av en normal uppkoppling men så är det"..

Nyförvärv???

Kaffepappan sa...

Marie, skulle du kunna kolla upp detta med Järlefelt?

http://hockeysverige.se/news_show_jusjkevitj-placeras-i-djurgarden.html?id=8156125

//Jepe

lan-kan sa...

---> Peter, vi borde dega hennes mobilräkning alla här på bloggen :) Den borde vara STOR :)

Marie Hallman sa...

Axne, Difaren: Ja verkligen! Det här behövde DIF. Pratade just (söndag kväll) med Järlan, han säger att det ska in en forward och back till.

anonym: Nja jag menade mest att kommer det någon SSK-nyhet så gör det det garanterat när jag var där ute i haparanda skärgård med en stendöd uppkoppling men det kom faktiskt ingen. men det hade ju varit typiskt om det hade gjort det, var mer så jag menade :0)

Peter: Jag har pratat med Järlefeldt, ska försöka lägga upp det innan jag måste boarda flyget här i Luleå, annars kommer det lite senare i kväll.

Lankan: Du är snäll du :0) Jo den växer snabbt men jag hoppas få igång lite annonser på bloggen, har pratat lite med ett säljbolag ska kolla i veckan hur det går där. Men det bästa ni kan göra är att gå in och läsa, ju fler som läser desto lättare är det att få in annonsörer på sajetn :0)