fredag 31 juli 2009

Nära nu!

Bara ett par dagar kvar sedan är även Djurgården och SSK på is.

Jag har ju skrivit tidigare att det verkar vara klockan 10.40 (till 12) som gäller för Djurgårdens ispremiär och nu finns det en notis på hemsidan som bekräftar att ispremiären begås just den nämnda tiden.

Ingång genom vakten på Arenavägen (jag kommer ju aldrig i håg vilket nummer det är men jag har för mig, obs är inte helt säker, på att det är 32). För er som inte vet var ingången är så ta tunnelbanan, gå över bron, ta trappan ner på vänster sida (om ni har tunnelbanan i ryggen), gå direkt till höger när ni kommer ner (och nu har trappan i ryggen) gå tills ni ser en liten vaktkur och en infart bakom gallergrindar så kommer ni rätt.

Verkar ju inte vara något organiserat från klubben men jag vet att det finns fans som vill vara på plats och jag lovar att spelarna uppskattar alla som kan tänkas dyka upp på läktaren.

************************

SSK har (passande nog för mig) sin ispremiär klockan 17.00 samma dag, dvs nu på måndag. Perfekt, eftersom jag därmed hinner till båda.
SSK har tänkt till här, det kommer presenteras spelare, säljas souvenirer och skrivas autografer, barnen får gratis glass och den som vill stödja ungdomslaget kan komma redan halv fem och köpa en burgare eller två. Mycket bra tycker jag.

Noterar apropå det här med tröjnummer att Blaz Gregorc kommer spela i nummer 15 och Ryan Glenn i nummer 40 den kommande säsongen.

Inga kommentarer: